27.10.10

nasıl anlatsam ?

çalışma tempoma geri döndüm.
kapımdan araç almaya geldiğinde Ayşegül Aldinç'in yeni şarkısı O Kız çalıyordu.
sonra birden bire birkaç gün önce kendimi kollarında en yakın hissettiğim Öz'le yine aniden dinlediğimiz Hümeyra Nasıl Anlatsam çalmaya başladı.

koltuğuma uzanmış, iş sahasına doğru yol alırken bir söz öyle buruk hale getirdi ki.
"Sabahın ilk çiğ tanesini bir bakışta görmeyi nasıl anlatsam." dedim. dedim. diyemedim. kaldım öylece. film şeridi senfonisi olmadı. sadece minik minik özetler geldi kucağıma. sevdiklerim,yitidiklerim,benimle olamayacakları düşündüm. onlarla ilgili nasıl hissetiğimi onlara iyi bir şekilde anlatamadığımı farkettim.

yer altındakileri, yer üstündekileri düşündüm. kayan bütün canlı,cansız yıldızları düşündüm.
üzülmedim. buruldum biraz. telefonuma sarılıp tüm çılgınlığımla geçmişimdekilere o çiğ tanesini anlatmaya sarıldım. sonra hatırladım. anılarımla birlikte telefonum çalınıp gitmişti zaten.

o an üzüldüm.
anlatmaya bile iznim yoktu.

"bir kösede durup dinlenir gibi
acelesiz ve rahat sevmeyi
nasil anlatsam"

diye bittiğinde şarkı, bu sefer üzüldüm. gözlerim doldu.
başkalarına karşı başaramadığım tüm duygusallığım geçmişim için ortaya çıktı.
pişmanlıklarımın olduğunu çırılçıplak hissettim.
çeliğin suyla delindiği andı işte o.

aklıma birkaç an geldi.
aralık ayında bir uçanev günü.
çingenede gözler dolu özlem dolu anlatış.
ağustos ayında farklı coğrafyada aynı gökyüzüne bakmayı.
...
hatırladım.

insan gibi sevmeyi nasıl anlatsam diye düşündüm.

sonra beni bu kadar duvarlı yapan şeyleri düşündüm.
kendimi haklı bulmak adına. buldum.
sadece diyebildiğim,
geçmişimden gelen Öz'e şükürler olsun.

3 yorum:

  1. peki ben neden bunları okur okumaz düşün düşün aşamıyorum engelleri.. diye ajda pekkan girdi? hiç bilmiyorum

    YanıtlaSil
  2. ve bu blog neden 10 saat geriden alıyor yorumları. saatini ayarla dakik ol

    YanıtlaSil
  3. eğlen güzelim demek bile çok ironik oldu .

    YanıtlaSil